
W CIĄGU PARU MINUT DOWIESZ SIĘ WIĘCEJ O SAMOCHODZIE , NIŻ OGLĄDANIE GO GODZINAMI GOŁYM OKIEM .
TEST JEDNEGO PUNKTU NA SAMOCHDZIE W CZASIE OKOŁO 2 SEKUNDY.
NAWET NIEWINNIE WYGLĄDAJĄCA NAPRAWA LAKIERNICZA (zaprawka ) MOŻE KRYĆ POWAŻNĄ NAPRAWĘ BLACHARSKĄ . DZISIEJSZE ŚRODKI TECHNICZNE POZWALAJĄ NA WYKONANIE NAPRAWY BLACHARSKO - LAKIERNICZEJ , KTÓRA JEST TRUDNA DO WYKRYCIA BEZ ODPOWIEDNIEGO PRZYRZĄDU .
JEŚLI CHCESZ WIEDZIEĆ CZY SAMOCHÓD BYŁ SZPACHLOWANY , SPRAWDŹ POWŁOKI LAKIEROWEJ TESTEREM
TESTEREM SPRAWDZISZ :
1. Czy lakier jest oryginalny .
2. Ile jest powłok lakierowych .
3. Które elementy były wymienione i lakierowane.
4. Które elementy były klepane , prostowane i potem szpachlowane .
5. Sprawdzić grubość szpachli .
6 . Czy sprzedający mówi prawdę .
Pomiar grubości lakieru polega na dotykaniu końcówką testera z magnesem powierzchni lakieru
(powierzchnia musi być czysta i bez kurzu ) ruchem jednostajnym ( nie szybko ) odciągając tester , aż do momentu , kiedy magnes zerwie przyczepność .
W ALT został wykorzystany magnes , który w zależności od grubości lakieru lub szpachli wykazuje
różną przyczepność , która zmniejsza się wraz ze wzrostem grubości powłok i jest mierzona w mikronach
od 0.0 do 750 i 10-cio punktowej kolorowej skali . Kolorowe pola skali ułatwiają obserwację testu . Tester
jest tak wyskalowany że wskazania 8- 6 , wykazują grubość od 100 -200 um i jest to wskazanie dla
lakierów oryginalnych . Wskazanie mniej niż pkt . 6 potwierdza grubość powłoki większą niż lakier orygi-
nalny w rzadkich przypadkach fabryczny lakier ma powyżej 200 um . Do testera dołączona jest dokładna instrukcja obsługi , konserwacji i używania oraz karta gwarancyjna .
Tester AUTO-LAK-TEST (ALT) wykazuje bezawaryjną używalność . Wystarczy dbać o jego czysość .
KOLOROWE POLA NA PODZIAŁCE POMIAROWEJ WSKAZUJĄ .
Kolor niebieski - powłoka o grubości do 100 um - cienka powłoka lakierowa.
Kolor zielony - powłoka o grubości 100 - 200 um - dla lakierów oryginalnych .
Kolor żółty - powłoka o grubości 200 - 300 um - po naprawach lakierniczych ( drugi lakier ) .
Kolor czerwony - powłoka o grubości 300 - 520 um - powierzchnie po naprawach blacharskich .
Kolor czarny - powłoka o grubości 520 - 750 um - powierzchnia szpachlowana i lakierowana .
Dokładność do 25 um .
NAJCZĘŚCIEJ SZPACHLOWANYMI MIEJSCAMI SĄ ;
b) podszybia tył , przód .
c) dach nad drzwiami i szybami .
d) miejsca przy reflektorach .
e) krawędzie maski i bagażnika .
Przy niewielkiej wprawie w posługiwaniu się testerem , można stwierdzić nawet , gdzie są spawane
elementy nadwozia . Można też sprawdzić pole numerowe nadwozia , ale w tym przypadku wszelkie
wątpliwości należy dodatkowo sprawdzić testerem elektronicznym .
Ocena przydatności pojazdu należy do państwa .
Z SONDAŻY NASZEJ FIRMY I OPINII FIRM BLACHARSKICH I LAKIERNCZYCH WYNIKA ,ŹE:
2) Co trzeci samochód na GIEŁDZIE SAMOCHODOWEJ jest po naprawie lakierniczej !!!
3) Po 10-ciu latach eksploatacji 80 % samochodów ma większe lub mniejsze naprawy lakiernicze !!!
4) 90 % sprowadzanych samochodów w latach od 1980 r do 2002 r było po wypadku !!!
5) 70 % właścicieli samochodów nie przyznaje się , że ich samochód był po wypadku !!!
W OPINII NIEKTÓRYCH FIRM BLACHARSKO - LAKIERNICZYCH w/w DANE SĄ ZANIŻONE
BO DUŻA CZĘŚĆ DROBNYCH WYPADKÓW NIGDZIE NIE JEST ZGŁASZANA I NAPRAWY SĄ PRZEPROWADZANE W NIEAUTORYZOWANYCH WARSZTATACH.
DLACZEGO TAK WAŻNA JEST GRUBOŚĆ LAKIERU ...
użytych pod lakier ) . Powłoki lakierowe zbyt cienkie posiadają małą odporność na korozję
i drobne uszkodzenia mechaniczne .
Najczęściej jednak spotykamy się z powłokami zbyt grubymi , które powstają wskutek nakładania kolejnych warstw lakieru i szpachli po naprawach blacharskich . Warstwy te
powodują gorszą elastyczność , przyczepność i odporność na uszkodzenia - mają
tendencję do pękania i odpadania .
Dlatego tak ważna jest odpowiednia grubość powłoki lakierowej , której sprawdzenie umożliwia nasz Tester umożliwia kupującemu sprawdzenie, czy kupowane używane
auto jest po wypadku . Ułatwia negocjację ceny gdy stwierdzimy ukryte wady nadwozia
i dlatego koszt zakupu TESTERA zwraca się pierwszym zakupie używanego samochodu .
W rzadkich przypadkach nawet nowe pojazdy zakupione w salonach są po naprawach blacharsko-lakierniczych ale wtedy cena takiego pojazdu powinna być niższa .
W KOMPLECIE DOSTAJESZ 2 SZT TESTERA . ?
JEDEN DO POMIARÓW CIĄGŁYCH ( PRZESÓWANIA O KAROSERI I SZUKANIA PODEJŻANYCH MIEJSC)
DRUGI Z PAMIĘCIĄ POMIARU DO DOKŁADNYCH BADAŃ
Imię i nazwisko: | |
E-mail: | |
Telefon: |